vrijdag 22 augustus 2008

Samen met mijn moeder...



Samen met mijn moeder ga ik op bezoek bij neef E. Hij wil zijn broer bellen want zijn moeder is ziek. Met een beschaamd gezicht biecht hij op dat hij niet zo goed is geweest met het bijhouden van telefoonnummers. Weten wij het nummer van zijn broer misschien?

De fruitmand staat op tafel. Ik ga appeltjes schillen, met een gewoon ontbijtmes. Het zijn opvallend mooie appels. Alleen in de appel die ik als laatste schil, zit een klein beurs plekje. Mijn moeder blijkt ineens helemaal geen appels te lusten.

Als ik klaar ben met schillen, kan ik de gft-bak niet vinden. Die blijkt op de galerij te staan van de flat waar neef E. woont. De bak heeft een roze-granieten deksel. Op het moment dat ik de schillen in de bak kieper, realiseer ik me dat het de bak voor het overige afval is.

1 opmerking:

Suske. zei

een ware nachtmerrie voor milieuactivisten