zaterdag 23 augustus 2008

Ik loop door een grote...



Ik loop door een grote, mij onbekende stad. Ik ben op zoek naar een kadootje voor mijn zus. In een winkeltje vind ik op een grote schragentafel, waarop allerlei onbegrijpelijke bakjes en zakjes staan, een doorzichtig plastic doosje. Op dat doosje is een label geplakt waarop staat: "Verzameling L." In het doosje zitten, tjsa, wat moet ik daarvan maken? Kralen? Glimmertjes? Moertjes? Het lijkt er allemaal op. Al weet ik niet precies wat het is, door het label kan ik het niet laten liggen.

Dan is ineens mijn vriendin A. er. Ze wijst me op een soort tang die háár nou handig lijkt. Het is een soort frikandellentang met aan beide poten een krultang. Op de krultang-achtige uiteinden kun je allerlei verlengstukken vastklikken. Door de uiteinden dan telkens een slagje te draaien heb je een multitang-in-één. Inderdaad, dat lijkt ook mij handig.

We komen als we terug naar huis rijden bij het parkeerterrein van het Olympisch Stadion aan. Daar probeer ik de tang uit en voilá, de slagboom gaat omhoog. Zo win ik die halve finale natuurlijk met gemak!

Geen opmerkingen: